Waarom je moet staan voor wat je waard bent en wat jou dat oplevert

Wees even eerlijk naar jezelf, sta jij op dit moment voor wat je waard bent? Of houd je jezelf stiekem toch wat kleiner dan eigenlijk zou kunnen? Of behoor jij tot de groep zelfsaboterende ondernemers?

Als ondernemer moet je jezelf kunnen onderscheiden. Met je koppie boven het maaiveld uit komen. Want laten we eerlijk zijn, dat is wat uiteindelijk zorgt voor een beter lopend bedrijf (iets met de gunfactor hebben). Maar jezelf onderscheiden is makkelijker gezegd dan gedaan.

Daarom is de identiteit van jou als ondernemer, ook wel je personal brand genoemd, zo belangrijk. Waar wil jij om bekend staan? En dan bedoel ik niet alleen binnen je bedrijf, maar ook als persoon. Waar sta jij voor? Ook al heb je het op papier helemaal uitgewerkt, toch kan het spannend zijn om je missie echt te gaan leven. Om dat vuur wat diep in je zit leidend voor je ondernemerschap te laten zijn.

Want dat is het ongebaande pad en wat de boer niet kent dat vreet hij niet. En dus houden we onszelf aan de veilige kant van het ondernemerschap en blijven we lekker aanhobbelen.

Maar marathonlopers lopen toch ook niet de marathon zonder er naartoe te werken? Waarom zou jij als ondernemer van de spreekwoordelijke sprong in het diepe een megaduik vanaf de hoogste duikplank maken? Dat klinkt toch helemaal niet logisch?

Geef jezelf kleine uitdagingen, waarmee je jezelf continu een stukje verder zet. Vind je het megaspannend om videostories te maken? Plaats dan eerst eens een selfie met tekst. En dan is je volgende stap om één story van 15 seconden op te nemen. Daarna probeer je er eens twee te maken. Het leuke hiervan is dat als je jezelf continu uitdaagt je over een jaar waarschijnlijk zonder spanning live op Instagram gaat.

Dit is maar een klein voorbeeld. Maar durf. Durf te staan voor wat je waard bent. Want er ligt zoveel moois op je te wachten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *