Dit is hoe je een sterk aanbod opbouwt

Achterstevoren. Jep. Waarschijnlijk denk je nu dat ik knettergek ben geworden. Maar er is een reden waarom ik achterstevoren werk en die ga ik je nu uitleggen.

Het is enorm belangrijk dat jij je verplaatst in de gedachten en beleving van jouw toekomstige klanten. En dit gaat veel verder dan het schrijven van pakkende social media posts. Ook voor het maken van je aanbod wil je in de schoenen van je klant gaan staan. Je maakt het jezelf een stuk makkelijker door dat achterstevoren te doen. Daarnaast voorkom je hiermee dat je met losse flodders schiet, in de hoop dat er ergens een keer iemand bij jouw eindaanbod belandt.

1️⃣STAP 1 | Je duurste eindaanbod. Wat is bij jouw onderneming het duurste product of het duurste traject? Bedenk je vervolgens waar deze klanten in hun bewustwording stonden toen ze bij jou besloten dat product of traject af te nemen. Welke gevoelens ervoeren zij? Waar liepen zij tegenaan? Welke belemmeringen nemen ze mee? Ga nu naar stap 2.

2️⃣STAP 2 | Je tussenaanbod. Dit is een aanbod met een relatief aantrekkelijke prijs. Veel ondernemers maken hier een online programma van. Ook hier stel je jezelf weer de vragen die je in stap 1 hebt gesteld. Verplaats je echt in de klant voel wat hij of zij voelt.

3️⃣STAP 3 | Kennismaking. Verplaats je in de klant die je tussenaanbod heeft afgenomen en stel jezelf vervolgens weer dezelfde vragen als in stap 1. Wat heeft hij of zij ter kennismaking nodig? Grote kans dat dit een andere kennismaking (ook wel gratis weggever genoemd) is dan jij in eerste instantie in gedachten had.

Note: hoe duurder je eindproduct, hoe langer dit stappenplan wordt. Het kan bijvoorbeeld betekenen dat je er nog een tussenstap aan toevoegt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *