fbpx

4 Simpele en praktische tips om klanten te binden

Waarschijnlijk kan elke ondernemer dit beamen, het binnenhalen van klanten is makkelijker dan ze behouden. Deze vier tips zullen je wellicht helpen om op een andere manier te gaan nadenken over klantenwerving!

Tip 1: Weet wat de verwachtingen van de klant zijn.

Op het moment dat je weet waar een klant naar op zoek is en wat hij of zij verwacht, kun jij ervoor zorgen dat je precies aan deze verwachting gaat voldoen. Het schept dus voor iedereen duidelijkheid. Wees ook eerlijk wanneer je niet aan de verwachtingen kunt voldoen! Klanten waarderen eerlijkheid en zo voorkom je teleurstelling achteraf.

Tip 2: Richt je acties niet alleen op het binnenhalen van klanten.

Heb je al gedacht aan een beloningssysteem voor je bestaande klanten? Hoe laat je nou zien dat je het waardeert dat ze keer op keer voor jou kiezen? Sommige ondernemers kiezen ervoor om met een spaarpuntensysteem te werken, andere kiezen ervoor om hun klanten af en toe een cadeautje te geven.

Tip 3: Gebruik je bestaande klanten om nieuwe klanten binnen te halen.

Je kunt je bestaande klanten een eenmalige korting of een cadeau geven wanneer ze een nieuwe klant meenemen. Op deze manier zorg je ervoor dat je klanten actief op zoek gaan naar mensen om mee te nemen naar jouw onderneming.

Tip 4: Mensen houden van mensen.

Zorg ervoor dat je social media kanalen de mens achter de onderneming laten zien. Hoe minder je posts als reclame aanvoelen, hoe beter. De reden dat mensen op social media zitten is immers niet om continu reclame te zien, maar omdat ze “leuke dingen” willen zien. Ook het gebruiken van de stories-functie is de ideale manier om een band met je (toekomstige) klanten te ontwikkelen. In mijn cursus “Betrokkenheid op Instagram” deel ik alle ins en outs over hoe ik social media gebruik.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *