fbpx
Site Overlay

Een project dat gefaald is, is eigenlijk geen gefaald project!

Heb je wel eens gehad dat je super enthousiast was over een idee of een concept, en dat het toch niet zo uit pakte zoals jij in gedachten had? Dat je toch een stuk minder aanmeldingen hebt voor een cursus, of toch veel minder producten verkoopt dan je van tevoren hebt ingeschat?

Toch is dit minder erg dan je misschien zou denken. Probeer er eens op een andere manier naar te kijken; je hebt door met dit project te falen hele belangrijke informatie verkregen. Je kunt nu concluderen dat de manier waarop je het tot nu toe hebt aangepakt niet werkt, wat betekent dat je een stuk dichter in de buurt bent bij wat wel werkt. Probeer jezelf af te vragen waarom je project gefaald is. Wat enorm kan helpen is een antwoord op de volgende vragen te zoeken:

  • Heb je voordat je begon goed uitgezocht wat je klanten willen?
  • Heb je dat vervolgens op de juiste manier vertaald naar je productspecificaties of de invulling van je dienst?
  • En zijn die productspecificaties ook daadwerkelijk terug te vinden in het product of is de kwaliteit misschien minder goed? Dit geldt overigens ook voor diensten.
  • Op welke manier heb je je reclame-uitingen vorm gegeven?
  • Heb je niet een te hoge verwachting gecreëerd?
  • Weet je hoe de klant uiteindelijk jouw product of dienst heeft ervaren?

Op het moment dat je weet waar het precies fout is gegaan, heb je ook meteen het punt te pakken wat je kunt verbeteren. Waardoor het de volgende keer waarschijnlijk wel goed zal gaan. Daarom is een project dat gefaald is eigenlijk helemaal geen gefaald project!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Copyright © 2019 Saskia van Wolferen. All Rights Reserved. | Intuitive by Catch Themes